top of page

גיבויים, גיבויים, גיבויים!

תארו לכם את המקרים הבאים – 1. אתם ניגשים למחשב, רוצים לפתוח תיקייה עם התמונות שלכם, ומגלים שהיא לא קיימת יותר.. בבדיקה מהירה, מישהו מחק את תיקיית התמונות שלכם לצמיתות... 2. אתם מדליקים את המחשב, מערכת ההפעלה לא עולה, ובבדיקה של הטכנאי מתברר שהדיסק הקשיח התקלקל ואין גישה לשום מידע... 3. הגרוע מכל קרה, פרצו לכם הביתה וגנבו את המחשב.. כל התמונות מהטיול המשפחתי נעלמו כלא היו. נשמע מפחיד? לכן, אם תשאלו אותנו מהן שלושת העצות שנוכל לתת לכם כאנשי מקצוע, הן יהיו: לגבות, לגבות, לגבות!! לגיבויים יש מגוון רחב של אפשרויות, ואנו מקווים שמאמר זה יעזור לכם להחליט איזה גיבוי מתאים לכם.

דיסק קשיח חיצוני דיסק זה כשמו כן הוא – מתחבר חיצונית למחשב. מגיע במגוון גדלים, החל מ 500 גיגה ועד 4 טרה, ומתחבר למחשב או לרשת בסוגים שונים של חיבורים כמו למשל USB, כבל רשת או ESATA. ישנם גם שרתי גיבוי בעלי נפחים גדולים יותר, אך הם מורכבים מיותר מדיסק קשיח אחד. חשוב לדעת שמחשב מראה תמיד פחות מקום בדיסק הקשיח מאשר מצוין על הדיסק עצמו. הסיבה נעוצה בהבדל בין שיטת חישוב הנפח של מערכת ההפעלה עצמה (השיטה הבינארית) לבין שיטת חישוב הנפח על ידי יצרניות הדיסקים הקשיחים (השיטה העשרונית). לכן – במידה ואתם יודעים שאתם צריכים נפח אחסון מסוים ובמדויק, שזהה לגודל הדיסק החיצוני, רכשו גודל אחסון גדול יותר ומנעו אכזבה. נכון להיום רוב הדיסקים הקשיחים החיצוניים מגיעים עם חיבורי USB3 שהם הרבה יותר מהירים מחיבורי ה USB2 שנחשבים לדור ישן של חיבורי USB . בנוסף יש דיסקים שמתחברים עם חיבור רשת ישירות לרשת (נקראים גם דיסקים NAS או שרתי NAS). לכונן גיבוי NAS יש יתרון חשוב מאוד שמהווה מימד נוסף של ביטחון. כונן NAS לא צריך להיות מחובר ישירות למחשב ואפשר גם להחביא אותו במחסן, מרתף או עלית גג שבה יש שקע לרשת. דיסק צרוב במידה ויש לכם צורב על המחשב, תוכלו לצרוב לדיסקים מידע חשוב. גם כאן ישנם כמה סוגים של נפחי דיסקים לצריבה. בכונן DVD קונבנציונלי אפשר לצרוב מידע בנפחים שבין 700 מגה ל8.7GB. בנוסף יש היום כונני BLUE RAY שעליהם אפשר לצרוב עד כ-20GB של מידע. חשוב לציין שגיבוי דיסקים של CD, DVD או BLUE RAY היא פעולה קצת יותר מורכבת מאשר גיבוי לדיסק קשיח חיצוני והתוצאה היא שבשיטה הזו נוטים לא להתמיד, לשכוח ולהתעצל לגבות וזאת יחסית לאמצעי הגיבוי האחרים. בנוסף, לרעת הדיסקים נאמר כי חובה לשמור עליהם בתוך אריזה סגורה, כדי למנוע אפשרות של שריטות, פגיעות ושבירה. במידה והם יהרסו במידה זו או אחרת, לא תהייה אפשרות להוציא את החומר הצרוב בו. גיבוי לענן הגיבוי בענן מבוצע באמצעות שמירת המידע (קבצים מידע של העסק / הבית) על גבי שרתים חיצוניים, שאינם המחשב האישי שלכם .השרתים מאובטחים 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, והמידע עליהם מוצפן בסטנדרטים מחמירים. המידע מועבר לשרת, בצורה מאובטחת ומוצפנת, המוגנת מפני כל חדירת גורמים זדוניים למידע שלכם . לאחר העברת המידע לשרת הגיבוי, תוכלו לגשת למידע המגובה מכל מקום בעולם, בעזרת שם המשתמש והסיסמא שלכם. במקרה של קריסה – תוכלו להוריד את כל המידע למחשב חדש. חשוב לציין גם שזוהי שיטת הגיבוי היקרה ביותר. יש גם כאלה שלא ירגישו בטוחים עם שיטת גיבוי זו מכיוון שהמידע (לעיתים מידע חסוי ומסווג) נמצא למעשה "בידיים" של מישהו אחר במקום כלשהוא ברחבי הגלובוס שברוב המקרים אנחנו אפילו לא יודעים איפה. החשש הוא גם שאם חברת הענן תסגור את פעילותה או שפשוט "תכבה את שרתי הגיבוי" אנחנו לא נדע לאן המידע שלנו עשוי להתגלגל. ולסיכום, כמה הערות חשובות:

  1. שיטת הגיבוי GHOST נועדה למעשה לערוך העתק (IMAGE) של כל מערכת המחשב ולא רק של המידע שעל גבי המחשב. זאת אומרת - בגיבויGHOST למעשה מעתיקים גם את מערכת ההפעלה ואת כל התוכנות שמותקנות על המחשב. בשעת הצורך (תקלה בדיסק הקשיח לדוגמא) אפשר "לשפוך" את גיבוי הGHOST בזמן מהיר יחסית לתוך הדיסק הקשיח החדש ללא צורך בהתקנת מ"ה, תוכנות והגדרות מחדש. כל זה מאפשר לחזור במהירות לעבודה במחשב.. גיבוי GHOST הוא למעשה לא שיטה לגיבוי מידע אלא שיטה לגיבוי המערכת. בגיבוי זה לא מתבצעים גיבויים בתדירות גבוהה, אלא רק אחת לתקופה.

  2. DISK ON KEY הינו מאוד נפוץ, ורובנו משתמשים בו להעברת מידע ממקום למקום, שמירת מסמכים וכו'. גיבוי לDISK ON KEY אינו מומלץ מכיוון ואינו אמין, ומועד לאובדן, שבר ופגיעה. מכיוון וגודלו קטן, והאפשרות לאבד \ להפיל בשוגג \ לדרוך עליו – יחסית גדול – איננו ממליצים עליו כאמצעי גיבוי.

  3. גיבוי, על פי הגדרה, הינו מצב שבו המידע שלנו נמצא ב-2 מקומות בו זמנית. לדוגמא, על המחשב ועל דיסק קשיח חיצוני, על דיסק קשיח חיצוני ובענן וכו"... לא פעם שמענו אנשים אומרים " עשיתי גיבוי, ,העברתי חומר מהמחשב לדיסק הקשיח החיצוני על מנת לפנות מקום במחשב". שימו לב, פעולת "העברה" היא בפרוש לא גיבוי. פעולת "העתקה" הינה גיבוי.

במידה ואתם זקוקים לעצה, הדרכה, או מעוניינים לדעת מה הוא אמצעי הגיבוי שיתאים לך במידה הטובה ביותר – אנו זמינים ונשמח לסייע בכל עת.

פוסטים קשורים

הצג הכול
חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page