top of page

למה לא כדאי לעבוד עם מערכת הפעלה שאינה נתמכת

מערכת ההפעלה Windows XP הפסיקה להיתמך על ידי מיקרוסופט לפני יותר משנה. לא מעט משתמשים (אולי גם אתם..) עדיין משתמשים במערכת הזו ומתקשים להיפרד ממנה ולהתקדם למערכות הפעלה מתקדמות יותר. יש המון סיבות להישאר עם מערכת הפעלה מוכרת, נוחה וידועה. אנחנו מבינים ומודעים לכך. עם זאת, חשוב לנו שתדעו מה המשמעות של שימוש במערכת הפעלה שאינה נתמכת כך שתוכלו לעשות החלטה נבונה ושקולה.

#1 - מחסור בדרייברים

נגיד ורכשתם מדפסת חדשה (אצלנו, כן?). שמחים ומאושרים אתם חוזרים הביתה להתקין ולחבר אותה למחשב שלכם שבמקרה יש עליו Windows XP. כשתחברו את המדפסת למחשב תצטרכו להתקין את הדרייבר שלה כדי שהכל יעבוד כמו שצריך. אממה? הדרייבר צריך להיות מותאם למערכת ההפעלה ומכיוון ומדובר במדפסת חדשה, אין לה דרייבר ל- XP. זו בדיוק הפואנטה. את התהליך הזה - של התקנת דרייבר - צריך לבצע כמעט בכל ציוד היקפי שמתחבר למחשב (דיסק און קי, מפצל USB ועוד). מהרגע שמערכת ההפעלה הפסיקה להיתמך - היצרניות בשוק הפסיקו בהדרגה לייצר דרייברים ל-XP. לפיכך - אחת הבעיות המרכזיות בשימוש במערכת הפעלה שאינה נתמכת היא חוסר התאמה של דרייברים למחשב.

#2 - מחשב פרוץ

דבר נוסף ומשמעותי הוא שאין יותר עדכוני תוכנה מ- Windows Update. עדכונים אלו כוללי עדכוני אבטחה שיכולים לעזור בהגנה על המחשב מפני וירוסים, רוגלות ותוכנות זדוניות אחרות. משמעות הדבר היא שהמחשב שלכם חשוף יותר מהרגיל לוירוסים ולגניבת מידע אישי.

#3 - אקספלורר לא מעודכן

בנוגע לדפדפן קיימים 2 דברים קריטיים שעליכם לדעת. ראשית - הדפדפן שמותקן על Windows XP הוא Explorer 8. מכיוון והמערכת אינה נתמכת יותר - אין אפשרות להתקין דפדפן בגרסאות מתקדמות יותר. ישנם אתרים כמו בנקים או מוסדות ציבוריים שניתן להיכנס אליהם רק מדפדפנים עדכניים (גרסה 9 ומעלה) כך שיהיה בלתי אפשרי לעבוד איתם ב-XP. שנית - מיקרוסופט הפסיקו להוציא עדכוני אבטחה ל-Explorer 8 מה שאומר שכל מי שמשתמש בו חשוף יותר לוירוסים ותקלות אבטחה.

אם אתם משתמשים בWindows XP אנחנו ממליצים לכם בחום להתקדם למערכת הפעלה מעודכנת יותר. התקלות לא יאחרו להגיע ככל שהזמן יעבור ואנחנו יודעים כמה זה מתסכל לגלות ברגע האמת שהמחשב שלכם מושבת בין רגע.

אם אתם מתעקשים בכל זאת - על אחריותכם בלבד :)

חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page