top of page

הודעות והתראות שאסור להתעלם מהן

מכירים את הלכלוך הקטן שגיליתם בדיוק הרגע הלא נכון והחלטתם להתעלם ממנו למרות שהוא כבר היה ממש מול העיניים שלכם? כאילו הוא לא קיים, לא היה שם מעולם. We all do.

גם בעולם המחשבים יש לכלוכים כאלה - כל מיני התראות והודעות קופצות שאנחנו מתעלמים מהן וממשיכים הלאה בלי להתייחס אליהן בכלל.. השאלה היא מה קורה כשאנחנו דווקא *כן* צריכים להתייחס? ומה קורה כשהלכלוך שראינו הוא פירור האוכל שיביא אליו את שיירת הנמלים הבאה?

הנה דוגמאות לכמה "לכלוכים" שמופיעים בעולם המחשבים ושכדאי לכולנו לא להתעלם מהם:

  1. התראה על אנטי וירוס שפג תוקף: יש לנו נטייה לחשוב שדוחפים לנו מכירות אז לרוב נסגור את החלון הזה ונקווה לטוב.. אבל לפעמים התראה על אנטי וירוס שפג תוקף יכולה להציל את המחשב שלכם מהוירוס או הרוגלה הבאים. ברור לנו שלא תמיד התזמון טוב (והוא אף פעם לא טוב) או שלפעמים פשוט אין לכם מושג מה לעשות עם הדבר הזה שנתקע לכם באמצע המסך, אבל בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. קפצה לכם התראה? תשימו לכם תזכורת לטפל בזה במועד אחר או שפשוט תשלחו מייל / תתקשרו אלינו. אנטי וירוס זה לא משהו שמתעלמים ממנו.

  2. שינויי הגדרות פרטיות בגוגל: לא מזמן קפצה התראה בטלפונים הניידים של כמה מאיתנו לגביי שינוי הפרטיות של גוגל. זה נשמע מאוד מזערי ואנחנו בטוחים שאם גם אתם קיבלתם התראה כזו רוב הסיכויים שפשוט אישרתם והמשכתם הלאה אבל האמת היא שעל הודעות כאלו כדאי לעבור כמו שצריך ולקבל החלטה מושכלת. האם ידעתם שגוגל אוספים עליכם מידע מאוד מדוקדק? הם מאכנים את הטלפון שלכם, מכינים מפת דרכים בה ביקרתם כולל מיקומים + שעות ביקור ואפילו מתזמנים נסיעות מנקודה לנקודה. (מעניין אתכם לראות? חפשו את My google. כל הפרטים נמצאים שם וזה מאוד מעניין/מטריד בהתאמה). ההגדרות לגביי שמירת הפרטים האלו רלוונטיות בדיוק להתראות שכולנו מתעלמים מהן אז בפעם הבאה שקופצת לכן התראה - תעצרו לקרוא אותה, להבין מה המשמעות שלה ורק אחר כך תאשרו. או שלא.

  3. תיבות סימון מלאות (צ'קבוקס): אם יצא לכם אי פעם להוריד תוכנה או להתקין אפליקציה- אתם בוודאי מכירים את הסעיפים שמופיעים במהלך ההתקנה ולצידם תיבת סימון עם V בתוכה. בדרך כלל הסעיפים האלו מכילים בתוכם אישורים להורדות של תוכנות ריגול, סרגלי כלים מציקים, גישה למידע פרטי על המחשב/פלאפון ועוד הרבה דברים שבוודאות לא הייתם רוצים שיקרו כתוצאה מההתקנה. כשאתם מורידים (כל דבר) אל תלחצו בקלות על הכפתור "הבא" ובוודאי שלא על כפתור ה"אישור". תקראו את מה שכתוב, תורידו סימונים אם יש צורך ותשמרו על המחשב שלכם נקי. אתם תודו לנו על זה...

  1. בקשה לאיתחול המחשב: קרה לכם שבאמצע עבודה המחשב פשוט איתחל את עצמו? א י ן דבר יותר מעצבן מזה ומעבר למעצבן זה יכול לפגוע ממש אם אתם באמצע פגישה או עבודה על מסמך חשוב. לרוב זה לא יקרה ככה סתם אלא רק אם התעלמתם שוב ושוב מההודעה הקופצת עם הבקשה לאיתחול (יכול לקרות גם אם יש תקלה טכנית אבל זה כבר משהו אחר). מערכת ההפעלה מורידה כל הזמן עדכונים והדרך היחידה להתקין אותם בפועל היא בזמן איתחול המחשב. לכן - אם קפצה לכם בקשה לאיתחול המחשב, תמצאו את הרגע לאתחל את המחשב כמו שצריך.

  1. גישה לפרטים בהרשמה דרך פייסבוק: רובנו משתמשים בפייסבוק בעת הרשמה לאתר חדש או אפליקציה. זה קל ונוח אבל השאלה היא- האם אתם עוצרים לבדוק איזו גישה לפרטי פייסבוק אתם מאשרים לאפליקציה? כל אפליקציה שאתם מחברים לחשבון הפייסבוק מבקשת לשלוף פרטים מהפייסבוק שלכם. ממש אחרי לחיצה על כפתור ההרשמה באמצעות פייסבוק - יקפוץ לכם חלון עם בקשה לאשר גישה לנתונים. אלו יכולים להיות פרטים שוליים כמו שם וכתובת אבל אלו יכולים להיות גם פרטים רגישים יותר כמו תוכן הודעות, פרטים על קבוצות, תמונות ועוד הרבה פרטים שממש לא הייתם רוצים לחלוק עם כל אחד. אז בהתקנה הבאה של אפליקציה ובאישור גישה לנתוני פייסבוק - בדקו מה אתם מאשרים בדיוק ואם הדרישות מוגזמות מצאו דרך אחרת להירשם.

יש לכם עוד רעיונות להתראות שכדאי להתייחס אליהן? כתבו לנו - נשמח להוסיף.

חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page