top of page

פתרונות תקשורת אלחוטיים

אינטרנט.

אנחנו משתמשים בו ללא הפסק – במחשבים הנייחים, במחשבים הניידים, בפלאפונים, בטלוויזיה, בטאבלטים ועוד. הרשת האלחוטית הינה הכרחית במרחבים ובתים בהם ישנו צורך שמספר מכשירים יתחברו במקביל לאותה הרשת.

לשם כך – הכנו עבורכם הסבר ממצה על האפשרויות ליצירת שידור אלחוטי בבית, לפי המכשירים המיועדים לכך – נתב, ACCESS POINT, REPEATER, HOME PLUG, SWITCH, כרטיס רשת אלחוטי.

מספר מכשירים, שיכולים להוות פתרון ליצירת שידור אלחוטי:

1. נתב (Router) – מכשיר זול ופשוט המאפשר חיבור אינטרנט בצורה קווית/אלחוטית ומחובר ישירות למודם שהתקבל מהספק. נתבים מגיעים כיום באופן מובנה עם מתג (SWITCH) של ארבע יציאות, המאפשר חיבור קווי ממנו למחשבים, או אלחוטית. כמו כן, ישנם מכשירים שמגיעים נתב עם מודם ביחידה אחת.קיימים ראוטרים עם מס' שונה של אנטנות, שמשפיעות על מרחב הקליטה של השידור האלחוטי מהמכשיר. נתבים משדרים אותות, ולכן יש צורך שלמחשבים יהיו מקלטים תואמים לקליטת אותות השידור האלחוטי.

2. כרטיס רשת אלחוטי – הינו כרטיס רשת חיצוני, המחובר לרוב בחיבור USB למחשב בו נרצה שתהייה קליטת שידור אלחוטי. בנוסף, קיימים כרטיסי רשת אלחוטיים מובנים שמגיעים עם המחשב או שניתנים להתקנה על ידי הטכנאי במעבדה בו הורכב המחשב. כרטיס זה הינו המקלט של האותות המשודרים של הרשת האלחוטית.כיום, כמעט כל המחשבים הניידים מגיעים עם כרטיס רשת אלחוטי מובנה, וכך גם רוב המחשבים הנייחים של המותגים (כגון DELL).

3. Access point-נקודת גישה/ Repeater - מכשיר אשר מטרתו היא הגדלת טווחים של רשת אלחוטית קיימת. במידה וישנה נקודה בבית בה הקליטה של האות האלחוטי אינה טובה, יש להציב את נקודת הגישה במחצית הדרך – בין המקום בו הראוטר ממוקם לנקודה בה נרצה קליטה טובה של אות אלחוטי – וכך טווח הקליטה גדל מבלי לשנות את הגדרות הרשת האלחוטית. 4. SWITCH – מתג – הינו מכשיר אלקטרוני המפצל באופן קווי את הרשת. לרוב, נתב יגיע עם מתג של 4 יציאות, בעוד שכמכשיר יהיה ניתן להשיג מתגים בעלי יציאות רבות פי כמה. 5. HOME PLUG– רשת על החשמל – התקן זה מעביר תקשורת נתונים דרך תשתית החשמל בבית לחלקים שאין בהם קליטה אלחוטית. כך זה מתבצע- נחבר התקן של HOME PLUG בתקע חשמל בסמוך לנתב, וניצור ביניהם

תקשורת בכבל. את ההתקן השני של ה-HOME PLUG נחבר בשקע

​חשמל במקום בו אין קליטת אינטרנט. את ההתקן השני נחבר ל-ACCESS POINT כדי ליצור רשת אלחוטית. נרצה להשתמש בפתרון זה, של התקני HOME PLUG , במקרה ולא ניתן לשים תשתית כבלים בכל הבית, וכאשר האופציה האלחוטית לא מצליחה מסיבות של טווחים, מרחבים גדולים, בתי קומות, וכדומה.

אם אתם רוצים ליצור רשת אלחוטית בבית או לתת פתרון לחדר שאין בו אינטרנט, דעו שהפתרונות יצירתיים ומגוונים אך כדי לבחור בפתרון הטוב ביותר עבורכם, יש צורך בייעוץ ובדיקה קודמת של אנשי מקצוע, ולפעמים פשוט לנסות ולקוות שלא לטעות..

פוסטים קשורים

הצג הכול
חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page