top of page

איך לבחור טאבלט?

מחשבי הלוח, או כפי שנקראים בשוק – טאבלטים, קיבלו תנופה בשנת 2010 עם השקתו של הIPAD הראשון מבית APPLE. עברו כבר שלוש שנים מאז, והשוק רוחש טאבלטים - רובם עם מע' הפעלה מסוג אנדרואיד, כשכל חברה מנסה למצוא את הייחודיות שבה: גודל מסך, אביזרים, מצלמות מתקדמות ועוד.

אז כדי שתדעו לבחור את המכשיר המתאים עבור הצרכים שלכם, הכנו לכם סקירה קצרה של השיקולים שעליכם לחשוב עליהם לפני שאתם רוכשים טאבלט: מערכת הפעלה : שלוש מערכות ההפעלה העיקריות כיום לטאבלטים הן iOs - Apple , Android - Google, ו - Windows 8 RT. Apple iOS: מערכת הפעלה שפועלת על הiPad ונחשבת למהירה, מעוצבת ונוחה. תומכת בעברית מלאה ומובנית ומרבית האפליקציות המיועדות לטאבלטים תואמות אליה. חסרונותיה מסתכמים ל-3 סעיפים מרכזיים: 1. ענייה באפשרויות ווידג'טים בעמודי הבית 2. תלות מוחלטת בתוכנת iTunes להעברת קבצים מהמחשב וההיפך. 3. חוסר תמיכה בפלאש בדפדפן. Google Android: מערכת ההפעלה של גוגל – אנדרואיד - פועלת במגוון עצום של טאבלטים וסמארטפונים. להבדיל מה-iOS , במערכת הפעלה זו גוגל מעניקים חופש פעולה נרחב למשתמש: מאפשרת סנכרון מכל מחשב ופתוחה יותר לשינויים. חסרון חשוב היא שפעולת המערכת פחות חלקה, מהירה וזורמת מזו שבאייפד, ובנוסף התמיכה בעברית חלקית בלבד, יש להתקין מקלדת בנפרד כדי להקליד בעברית, הטקסט עלול להתבלבל ולהופיע בסדר הפוך ועוד. מומלץ מאוד לרכוש טאבלט מהיבואנים הרשמיים מכיוון ודרכם המכשירים מגיעים עם תמיכה מלאה בעברית. בנוסף, חלק מהטאבלטים הזולים מבוססי האנדרואיד מגיעים ללא סט התוכנות של גוגל וגם ללא יישום ה-MARKET אך עם מעט ידע ניתן להוריד את התוכנות הללו. Windows 8 RT: גרסה עם יכולות פחותות ממערכת ההפעלה Win 8 המיועדת למסכי מגע וכוללת ממשק אריחים פשוט וברור שניתן להתאים אישית. חשוב לדעת שלא ניתן להתקין תוכנות רגילות בטאבלטים עם מערכת הפעלה זו אלא אפליקציות ייעודיות בלבד, ושמדובר במערכת סגורה יחסית ובכל זאת אינה מוגבלת למכשיר אחד. יתרון גדול של מערכת הפעלה זו היא שהיא מגיעה עם Office מובנה שמאפשר עבודה רציפה נוחה ופשוטה.

ביצועים וחומרה כמו במחשבים רגילים, האחריות עם הביצועים מופקדת על המעבד והזכרון שלו. המהירות המינימלית המומלצת למעבדי טאבלט היא 1Ghz ורצוי שלא לבחור מעבד חלש יותר. רצוי שהזיכרון המינימלי בטאבלט יהיה לפחות 1GB, ונפח האיחסון המינימלי לפחות 16GB. רצוי לבחור נפח איחסון גבוה יותר מזה במידה והנכם מתכננים לשמור עליו תמונות, סרטוני וידאו ומסמכים. גודל התצוגה ומסך המגע טאבלטים מגיעים כיום עם מסכים בגדלים של 7 עד 10.1 אינטש. כדאי לכם לבחור במסכים בגודל 7 אינטש במידה וחשובה לכם ניידות, משקל קל ומחיר זול, ואתם מוכנים להתפשר על כך שתצטרכו לגלול יותר בדפים ולראות פחות טוב סרטוני וידאו. במידה וחשוב לכם שטח התצוגה ופחות משקל המכשיר- אנו ממליצים לבחור במסכים בגודל 10.1 אינטש. מומלץ מאוד לבחור בטאבלט עם הרזולוציה הגבוהה ביותר שניתן משום שהמסך הוא החלק המרכזי והחשוב ביותר בטאבלט ומסך גרוע ולא חד יפגום קשות בחווית המשתמש. 2 דברים חשובים שלא מייחסים להם חשיבות ברכישה הם סוג המסך מבחינת זווית הצפייה (מסכי IPS מצטיינים בדרך כלל בפרמטר זה) , ומסכי מגע שנקראים קפאסיטיביים ומגיבים לנגיעת אצבע קלה בלבד ותומכים במולטי-מגע. אל תתפתו לטאבלטים זולים עלומי שם – מסכים אלו לא תומכים במולטי מגע, מאלצים לחיצה חזה במסך, יהיו קשיים בגלילה ובאופן כללי – לא יהיו נעימים לתפעול. תקשורת – Wi-Fi או 3G? טאבלט תומך 3G (תקשורת סלולרית בדור השלישי) יהיה יקר יותר מטאבלטים שמגיעים רק עם Wi-Fi. אמנם טאבלט עם 3G מובנה הוא הרבה יותר נוח לגלישה באינטרנט בכל מקום (אפילו באמצע המדבר..), אך היום ישנה האפשרות להתחבר לאינטרנט דרך המכשירים הסלולריים החכמים – דרך ה-Hot Spot. במידה ובחרתם במכשיר תומך 3G - קחו בחשבון את העלויות הכרוכות בחבילות גלישה. חיבורים חיבורים חשובים שכדאי לוודא שקיימים בטאבלט כוללים חיבור אודיו, Mini/Micro HDMI, חריץ לכרטיס זיכרון ויציאת USB. חיבור HDMI יאפשר לכם לחבר את הטאבלט לטלוויזיה ולהעביר תמונה באיכות גבוהה וגם סאונד, ויציאת USB חשובה במיוחד מכיוון ורוב אמצעי התקשורת הנוספים (לדוגמא- מכשיר סלולרי) מתחברים דרכה. מכיוון וטאבלטים לרוב דקים וקלים החיבורים יהיו מסוג MINI או MICRO ולא בגודל הסטנדרטי. עבור כל היציאות הללו ישנם מתאמים לגודל הסטנדרטי.

בשוק יש מגוון רחב של טאבלטים: דגמים, מחירים, גדלים ומשקלים. נשמח לעזור לכם לבחור את הטאבלט המתאים לשימושים האישיים שלכם ולמקסם את העלות לתועלת!

פוסטים קשורים

הצג הכול
חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page