top of page

מדפסות תלת מימד

מדפסות תלת מימד הינן מדפסות שקיימות מאז 1983 כאשר הראשונה מביניהן נוצרה ע"י צ'אק האל כחלק מעבודתו באחת מהחברות המייצרות מדפסות תלת מימד. מדפסת תלת מימד היא בעצם מכונת הדפסה שמייצרת דגמים (אבטיפוס) מפולימרים וחומרים נוספים אחרים (כפי שתראו בהמשך הכתבה) – שכבה אחר שכבה, ולבסוף מתקבל דגם סופי, כפי שתוכנן במחשב בעזרת תוכנות ייעודיות. ככל שהזמן עובר הטכנולוגיה משתכללת ולאחרונה היא זמינה יותר ויותר בשווקים השונים. יוצרו כבר דגמים רבים בעזרתן אך המרגשים והמעניינים הם ללא ספק המורכבים יותר – מכוניות, איברים להשתלה ורקמות תאים אנושיות. בנוסף, נאס"א מנסה לפתח כרגע מדפסת מזון תלת ממדית שתוכל להישלח לחלל.. כיום ניתן למצוא מדפסות בעלויות משתנות, בהתאם לדרישות הקיימות, כאשר ישנן כבר מדפסות המוצעות למשתמש הבייתי והעלויות שלהן מתחילות בכמה אלפי שקלים. טכנולוגיה זו הגיעה גם לישראל לחברת Stratasys אשר נחשבת כמספר 2 בעולם בתחום זה. חברה זו הינה פורצת תחום במדפסות תלת מימד תעשייתיות וביתיות.

אספנו עבורכם כמה פרוייקטים שעניינו אותנו במיוחד:

  1. מדפסת המסוגלת להדפיס בית שלם – מבטון! מדובר במדפסת גדולה דיה כדי להדפיס קירות מבטון, אך לא רק אותם.. המדפסת תדפיס חיווטי חשמל, צנרת וכו'. מטרתו של ברק קושנוויס, פרופסור העובד על ייצור מדפסת תלת מימד זו, היא לבנות בית בגודל של 232 מ"ר בתוך 20 שעות בלבד!

  2. הדפסה של רכיבים אלקטרוניים – לדוגמא; רמקולים. באמצעות המדפסת הנ"ל הצליחו לייצר רמקול שאכן פועל ומשמיע צליל. אמנם מדובר בצליל שאינו איכותי, אך זו רק ההתחלה... ייצור רמקולים אך ורק בהדפסת תלת מימד הינו הישג בעל ערך: מלבד שכבת הפלסטיק יוצרו בעזרתה מוליכים, חתיכות מגנטיות וכו'.

  3. מדפסת אוכל – מכניסים רכיבים טריים ומקבלים מאכל. באמצעות המדפסת הזו יוכל המשתמש הבייתי להכין מגוון מאכלים, שכל שהוא יצטרך לעשות לשם כך הוא להכניס מרכיבים טריים (שמחליפים את מחסניות הדיו..) ולבחור במתכון הרצוי.

  4. הדפסה בתלת מימד ברפואה – א. הסתכלו על הסרטון הבא. בסרטון זה תראו את את הילד קייבה שנולד עם כשל במילוי ריאותיו כראוי. שני רופאים בבית חולים של אוניברסיטת מישיגן תכננו עבורו סד שהושתל סביב קנה הנשימה שלו ואיפשר לריאות שלו להתרקן ולהתמלא כמו שצריך. הסד הזה – הודפס במדפסת תלת מימד מחומרים מתפרקים שיאפשרו לקנה הנשימה של קייבה לתקן את עצמו עם הזמן. ב. 75% מגולגולת של אדם שוחזרו באמצעות מדפסת תלת מימד! ג. ייצור יד תותבת לילד בן 5 שנולד בלי אצבעות בכף יד ימין.

הטכנולוגיה היא אמנם חלק אינטגרלי מהחיים של כולנו, אבל הדפסה בתלת מימד היא ללא ספק חלק מרגש מתוכה.

פוסטים קשורים

הצג הכול
חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page