top of page

האם צריך לקנות מאיץ גרפי כשקונים מחשב חדש?

כשקונים מחשב חדש, אם זה נייח או נייד, אחת השאלות שהקונה שואל את עצמו (או לפחות צריך לשאול.. ) זה האם צריך להוסיף רכיב של מאיץ גרפי (כרטיס מסך) לקניה. יהיו אנשי מכירות שימליצו לכם לקנות אפילו כרטיסי מסך גרפים פשוטים כמו GEFORCE GT610 או GEFORCE GT620 ,אך האם כדאי לשמוע לעצתם? או שהם רק מנסים "למכור לנו" רכיב שאנחנו בכלל לא צריכים?

ממש כמו שאנחנו לא יכולים לתפקד בלי לשתות מים- מחשב אינו יכול לתפקד בלי כרטיס מסך. בעבר מחשבים יחסית פשוטים היו מגיעים עם לוחות אם שעליהם היה כרטיס מסך מובנה (ON BOARD GRAPHIC ACCELARATOR). כרטיס המסך המובנה היה למעשה שבב מולחם על הלוח אם והוא היה מספיק טוב ליישומים יחסית פשוטים כמו גלישה באינטרנט, תוכנות משרדיות וצפייה בסרטים. במידה ורצינו להשתמש בתוכנות עם עיבודים גרפיים "יותר דורשניים" (כמו למשל משחק סימס או FIFA) נאלצנו להוסיף מאיץ גרפי חזק. המעבדים החדשים של אינטל – I3 / I5 / I7 מהדור הרביעי (HASWELL), כוללים למעשה טכנולוגיה חדשה בהקשר לעולם המאיצים הגרפיים. אם בעבר כרטיסי המסך ON BOARD היו שבב על הלוח אז היום המאיצים הגרפיים (GPU) המובנים הם למעשה רכיב אינטגרלי בתוך יחידת העיבוד- המעבד (CPU). טכנולוגיה זו מהווה שיפור משמעותי למאיצים הגרפיים המובנים ולמעשה מאפשרת לנו לוותר על קניה של אחד ממאיצי הגרפיים הייעודים הפשוטים (כמו למשל GEFORCE GT610 או GEFORCE GT620). המאיץ הגרפי המובנה במעבדי אינטל הדור החדש נקרא Intel HD4400 graphics. בעזרת מאיץ זה נוכל לשחק בהרבה משחקים שבעבר נאלצנו לקנות כרטיסי מסך ייעודים עבורם. כמובן שלמשחקים או יישומים גרפים "כבדים" ועל מנת לשחק ברזולוציות הגבוהות ביותר – כן נצטרך לרכוש כרטיסים גרפים מקצועיים ויקרים. להלן כמה לינקים שימושיים : 1. רשימה מלאה למשחקים שאפשר לשחק עם Intel HD4400 graphics תוכלו למצוא כאן 2. על מנת לבדוק איזה כרטיס מסך דרוש לכם לאיזה משחק אפשר להעזר באתר הזה 3. אתר שימושי שמאפשר לכם להשוות ביצועים של כרטיסי מסך על ידי ציון ודרוג - לחצו כאן

לסיכום- כיום לרוב המשחקים הסטנדרטים כרטיס מסך מובנה עשוי להספיק בהחלט. אל תתפתו לעצות של אנשי מכירות לקנות כרטיסי מסך "פשוטים" (חלקם הזכרנו במהלך המאמר) ובכל מקרה – בעת רכישת מחשב הכינו רשימה של כל המשחקים בהם אתם משחקים כדי להבטיח שכולם יפעלו ברמה הגבוהה ביותר.

אנחנו כאן לשרותכם לייעוץ ותמיכה. צוות אפרסק מחשבים

פוסטים קשורים

הצג הכול
חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page