top of page

מדריך: 7 דברים שישמרו לכם על המחשב

למי מאיתנו אין איזה שהוא ביטוח? בריאות, חיים, אובדן כושר עבודה, פנסיה והנפוץ מכולם - ביטוח לאומי. אנחנו עושים את רובם ליתר ביטחון והתקווה היא שלעולם לא נשתמש בהם או כמו שאומרים "שלא נדע מצרות". גם במחשבים יש דברים שעושים ליתר ביטחון ובעיקר כדי שחלילה לא יקרה דבר מורכב יותר ואנו נשאר מושבתים ללא מחשב או גרוע מזה, ללא החומר שעליו. להלן כמה דוגמאות שלדעתנו, כדאי גם לכם לאמץ:

1. מכבים מחשב מהכפתור הנכון - הדרך הנכונה לכבות מחשב היא להיכנס לתפריט ההתחלה ולבחור בכיבוי. כך התוכניות בו נסגרות באופן מסודר והמחשב עצמו מבצע את תהליך הסגירה באופן בטוח. נשמע טריוויאלי ופשוט אבל מניסיוננו מסתבר שלא כל כך. לפעמים קורים מקרים חריגים ואין ברירה אלא לבצע Hard Reset ולסגור את המחשב בכפייה אך מעבר למקרים החריגים האלו - אין שום סיבה לכבות את המחשב בדרך שאינה הדרך הבטוחה! ביצוע כיבוי שכזה יכול לגרום לתקלות במערכת ההפעלה ועבודות שנעשו על המחשב ולא נשמרו - ייאבדו.

2. מנתקים כוננים באופן בטוח - אנחנו מחברים למחשב לא מעט דברים: פלאפון, דיסק און קי, דיסק לגיבוי ועוד. את כל הכוננים האלו, שמאחסנים לרוב לא מעט מידע יקר לליבנו, יש צורך לנתק באופן תוכנתי בצורה בטוחה בטרם מוציאים אותם פיזית מכונן המחשב. רבים האנשים שפשוט שולפים אותם החוצה מבלי לנתק אותם כראוי ומסתכנים, שלא בידיעתם, באובדן גישה לחומר שעל הדיסק. לכן - אל תתפתו להוציא את הדיסק בבת אחת ועשו את התהליך הוצאה בצורה בטוחה.

3. לא פותחים מיילים אנונימיים - יש מיילים שמתקבלים בתיבת הדואר ומסקרנים אותנו מאוד. לרוב יהיה שם גם איזה שהוא קובץ מצורף עם שם מגרה במיוחד. אממה? המיילים האלו מכילים לרוב וירוס משבית או תוכנת כופר שהנזק שלהם על המחשב יהיה מאוד משמעותי ולרוב גם בלתי הפיך (לפחות בכל הקשור לתוכנות הכופר). אז רק כדי להיות בטוחים - אל תפתחו מיילים מאנשים שאתם לא מכירים.

4. מחפשים את השורות הקטנות כשמורידים תוכנות - אם אתם מורידים לעיתים תוכנות מהאינטרנט, אנחנו ממליצים לכם בחום רב לבדוק על מה אתם "חותמים" כשאתם לוחצים על מקשי ההתקנה. כמעט לכל תוכנה חינמית ישנה מיני-תוכנה שמתלבשת עליה ויורדת ביחד איתה. לרוב זה יראה כסרגל כלים או אתר בית שהשתנה למנוע חיפוש לא מוכר מבלי שיהיה אפשר לבטל זאת. לכן - שימו לב לשורות הקטנות ולסימני וי (V) שמופיעים לידן בטרם תלחצו על "המשך". 5. אל תוותרו על עידכוני מערכת הפעלה - רבים מהלקוחות שלנו מספרים לנו שהם דוחים את עדכוני מערכת ההפעלה ומתחמקים מהם בכל פעם שקופצת להם תזכורת על צורך בפרמוט מערכת ההפעלה. אחד מהדברים שעדכונים אלו עושים הם לסייע ב חסימת פרצות אבטחה ולכן - כל מה שיש לנו להגיד זה שעדכונים אלו חשובים ושאנו ממליצים לכם לבצע אותם באופן מסודר. גם אם הם לוקחים זמן - יש סיבה לקיומם! (שימו לב שגם השדרוג ל- WIN 10 מגיע כעדכון מערכת ההפעלה לכן היו ערניים על מה אתם לוחצים. בכל מקרה - אם יש לכם ספק, התייעצו איתנו וננחה אתכם כיצד לפעול). 6. גיבויים, גיבויים, גיבויים - אנחנו מאוד מקווים שלא יקרה שום דבר למחשב שלכם ושאף וירוס לא יתקרב למידע שלכם, אבל האמת היא שלפעמים זה קורה וכדי להיות בטוחים שכל הדברים החשובים שלכם לא ייעלמו לכם בעת צרה כהרף עין, אנחנו ממליצים לכם לעשות גיבויים. אל תגידו "לא אמרתם", "לא ידענו", ו-"קיווינו לטוב" כי בעת צרה זה יעזור.

פוסטים קשורים

הצג הכול
חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page