top of page

האותיות הקטנות ברכישת מחשב חדש

"האותיות הקטנות" נקשרות לרוב האנשים לחוזים אך הפלא ופלא.. הן קיימות גם במפרטי מחשבים. זה יכול להישמע קטנוני אבל מי שלא מבין בפרטים הללו- יכול "ליפול" על מחשב עם נתונים פחות טובים ממה שיכל להשיג אילולא ידע. הכנו לכם רשימה קטנה של כמה פריטים שכדאי שתשימו לב אליהם בעת סקירה של מחשב נייד שאתם חושבים לרכוש.. 1. מהירות מעבד - הידוע והמוכר: רוב האנשים יודעים לחלק את המעבד רק ל- I3 / I5 / I7 . אותיות קטנות: 2 פרמטרים שמופיעים ממש באותה השורה של המפרט – מהירות מעבד + פרמטר ה L2 CACH . מהירות המעבד מסומנת ב-Ghz ומשתנה בהתאם לדגם המעבד הספציפי. בנוגע ל-פרמטר ה-- L2 CACH עקרונית, ככל שהפרמטר יהיה גדול יותר במפרט המעבד, כך תגדל איכותו ומהירותו. מעבד בעל יכולות L2 סבירות ומעלה- יכול לחסוך את עלויות הרכיבים הנוספים.

2. מהירות דיסק קשיח - הידוע והמוכר: רוב האנשים מסתכלים על המובן מאליו – גודל הדיסק: 500GB, 1TB וכו'. אותיות קטנות: קיימים בדיסקים הקשיחים מגוון מהירויות – 5400, 7200 או דיסק מסוג SSD. רוב המחשבים הניידים מגיעים עם דיסק במהירות 5400, אך במידה והגיע לידכם מחשב עם מפרט ובו דיסק קשיח במהירות 7200 – דעו שיש יתרון לכך. מהירות הדיסק משפיעה על מהירות טעינת קבצים, תוכנות, משחקים ומערכת ההפעלה.

3. סוג מסך - הידוע והמוכר: רזולוציית מסך, FHD, HD, LED וכדומה. האותיות הקטנות: מסך משתקף / מט יכול להשפיע משמעותית על תהליך העבודה. רוב המחשבים הזולים מגיעים עם מסך משתקף מה שאומר שבמידה ומקום העבודה הינו חשוף לשמש / אור פלורסנט – יהיה קושי בצפייה במסך בגלל ההשתקפות. לעומת זאת – מסך מסוג Anti-Glare הינו מסך מט, שאינו משתקף ומאוד נוח לעבודה. כמובן שאין כמו מראה עיניים:

מלבד זאת, קיימים הבדלים ברזולוציות המסך שיכולות להשפיע מאוד על חווית הצפייה: 1366X788(HD), 1600X900 או 1920X1080. 4. זיכרון Ram- זיכרון קובע במידה רבה, מה תהיה מהירותו של המחשב. הזיכרונות הקיימים כיום בשוק הם לרוב מטכנולוגייתDDR3 שמתאפיין במהירות פעולה גבוהה יותר. הידוע והמוכר: בוודאי יישמע לכם מוכר נפחי זכרון של 4GB או 8GB. האותיות הקטנות: מהירות הזכרון מתחלק למהירויות שונות: 1066, 1333, 1600, 1866,2133 , 2400. רוב המחשבים מגיעים עם מהירות זכרון של 1600 אך שימו לב בעת בחירת מחשב שאינכם בוחרים מחשב עם זכרון במהירות נמוכה מזו. כמובן שכל זיכרון במהירות יותר גדולה – הרי משובח, אך בהתאם לכך גם המחיר ולכן חשוב להתאים זאת לדרישות מהמחשב.

נשמח לעזור אם במהלך הקריאה עלו לכם שאלות/תהיות או אם סתם עלה לכם דבר מה בו תרצו לשתף אותנו :)

פוסטים קשורים

הצג הכול
חוסכים לך כסף

הנחה מיוחדת למנויים שלנו: 5% על חומרה ו-10% על תוכנה

רק מייל אחד בחודש

אזהרות על וירוסים חדשים ועדכונים חשובים

מאמרים מומלצים
מאמרים אחרונים
עוד באותו נושא:
התגובות כאן לא יפורסמו בפייסבוק האישי שלכם
bottom of page